Sunday, February 14, 2016

Tomorrowland - Yarının Dünyası (2015)

Yarının Dünyası, yarını düşünme konusunda beni gerçekten ateşledi. Başlarda Interstellar tadında bir film mi acaba diye korkmadım desem yalan olur.


Paralel evrenler, kelebek etkisi, kara delikler gibi modern fizik sayesinde tanıştığımız kavramlar zaman zaman filmlere konu oluyor, ve tabiatı ile ciddi bir ilgi çekmeyi de başarıyor. Yarının Dünyası filminde, dünyanın sonu hızla gelirken paralel evrende yaşayanların bu gidişi görmelerine rağmen duyarsız kalmalarını (bize göre ), kahramanlarımızın da dünyanın sonunu değiştirme çabasını izliyoruz.

Hikayenin başından sonunu ne kadar tahmin edilebildiği kriterime göre başarılı buldum. Uzaylılar ile ilk yüzleşme ve MIB (Man In Black) filmini anımsatan çatışma sahneleri filme esprili bir hava katmış.

Filmin önemli bölümü kahramanlarımız paralel evrene geçtikten sonra başladı benim için. İçinde yaşadığımız ancak kanıksadığımız için artık üzerinde durmadığımız ayrıntılar aslında dünyanın sonunu getiriyor ve biz bu konuda bir şey yapmıyoruz. Filmin en vurucu sahnesinde, dünyayı eleştiren paralel evrenli diyor ki:" Bir tarafta açlık var, bir tarafta obezite! Kuşlar ölüyor, siz hala çevreyi düşünmüyorsunuz!"

Masalsı bir tadda, biraz bilim kurgu, biraz komedi ama özünde çevre duyarlılığı veren Yarının Dünyası filmini beğendim, çatışma sahnesini kaldıracak bireyler ile ailecek izlenmesi gereken filmlerden birisi olduğunu düşünüyorum.

Çevre ve doğa bilinci mesajları dışında genel olarak vasat performans gördüğüm bu yapıma IMDB'nin 6.5'ine karşılık 7 veriyorum.

http://www.imdb.com/title/tt1964418/


Sizler de düşünceleriniz paylaşır mısınız?





No comments:

Post a Comment