Wednesday, May 18, 2016

How to Train Your Dragon 2 - Ejderhanı Nasıl Eğitirsin 2 (2014)

İlkini çok keyifle izlediğimiz ezber bozan filmin devamını da çok keyifle izledik. Birincisi ciddi başarılı bir filmin devam filmi ciddi sorumluluk ve stres getirir. Nihayetinde ilk filmin gölgesinde kalma riski yüksektir. Pek çok yapım bu riskten nasibini almıştır. 

Ejderhalar ile savaşırken, onlarla birlikte yaşamaya başlayan köy halkı halinden pek memnundur. Herkes kendi ejderhasına sahip olduğu gibi ejderha sürücüleri için sportif organizasyonlar bile yapılmaktadır. Kahramanımız da bu arada boş durmayıp, hem çevreyi keşfedip harita çıkarmakta hem de dişsiz ile birlikte uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için yeni denemeler yapmaktadır. Kendine yaptığı uçuş kıyafeti ve üzerindeki bilimum düzenekler aradan geçen günlerdeki gelişimin işaretleridir. Hepsi bir yana, Viking kılıcı yerine Jedi kılıcına benzer, alevli bir kılıç kullanıyor olması Star Wars'a bir selam sanırım. 

Bu arada "Kanlı Yumruk Drago" isimli bir savaşçı kendisine bir ejderha ordusu kurmaktadır. Hıçkıdık yüksek sorumluluk bilinci ile önce babasına haber verip hemen bu konuya barışçı bir çözüm getirmek isterken esir düşer. Bu arada hem babası hem arkadaşları onu kurtarmak üzere yola çıkarlar arkasından. Hıçkıdık'ı esir alan, Drago değil ejderhalar ile birlikte yaşayan ve onları korumaya kendini adayan bir kişidir. Yüzündeki yara izinden Hıçkıdık'ı hemen tanır. Bu kişi, yıllar önce ejderhalar tarafından götürülen Hıçkıdık'ın annesinden başkası değildir. Az sonra oğlunu kurtarmaya gelen babası da 20 yıldır yanlış bildiği bir gerçekle karşılaşacaktır.

Hem hikayenin, hem de görselliklerin oldukça etkili olduğu kuşkusuz. Hatta ilk filme benzer bir şekilde saf mutlu son yok. İlk filmde ayağını kaybeden kahramanımız bu filmde de babasını kaybediyor. Yani Viking olmanın ruhuna aykırı değil bilhakis uygun. Sadece bir annenin ejderha aşkına, bütün sevdiklerinden ve bebeğinden 20 yıl ayrı kalmasına tam ikna olamadım. Anneler gününü yeni kutladığımız günlerde paylaşmadan olmaz.

annedir yüreği fazla dayanamaz.
herkes bıksa benden annem bana doymaz.
öper besler beni unutur kalbinde.
annem burda olsun bana bişey olmaz.
hergün bakar bana kusurumu görmez.
günler gece olsa o ışığı sönmez.
ellerim büyüdü avuçlarında.
bir tek annem olsun bana bişey olmaz.

Oscar ödüllerine aday gösterilmesine rağmen ödülü Big Hero filmine kaptırmış. Big Hero filminden daha çok beğendiğimi, en azından daha ailevi gördüğümü belirtmeliyim. Big Hero'daki güç sarhoşluğu ve intikam mücadelesinin ödüllendirilmesi düşündürücü.

Bir bütün olarak değerlendirdiğimde, mücadele, fedakarlık ve birlik olma konularının başarıyla işlendiğini görüyorum. Özellikle bütün ejderhaların dev ejderha "Alfa" tarafından kontrol edildiği zaman, genç vikinglerin genç/çocuk ejderhalar ile mücadeleye devam etmesi, ve bunu yaşları itibarı ile kontrol edilememezliklerine bağlaması çok hoştu. Hem farkındalık hem de şartları kendi lehine kullanabilme yetisi olarak çarpıcıydı. 2018 Haziran'da gösterime girmesi beklenen 3. film umarım kalite çizgisini muhafaza eder. IMDB üyelerinin 7.9 ortalamasına karşılık benim notum 9. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

İyi seyirler diliyorum.




Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?






No comments:

Post a Comment