Saturday, September 28, 2019

Avengers: Endgame - Yenilmezler: Son Oyun (2019)

Bütün bölümlerini heyecanla izlediğim Avengers serisinin son filmi, Endgame. Marvel Comic adı altında, benim 1980'ler den beri bildiğim kahramanların ortak mücadelelerinin son filmi ve finali.

Benim için Avengers filmlerinde hep ana kahraman Iron Man oldu. Yıllar önce okuduğum çizgi romanlarda Iron Man dış dünyadan gelen bir varlık olmasına rağmen filme aktarılan şekilde ise kendi imkan ve kaynakları ile süper kahramana dönüşen Tony Stark'ı izledik.

Tabii ki hem görünümü hem de gücü ile yıllara meydan okuyan Captain America - Steve Rogers olmazsa olmazımız. İlk Avengers'dan beri izleyiciyi büyüleyen Natasha Romanoff, bu işleri bırakıp ailesi ile mütevazi hayatı seçen Clint Barton, yeşil dev Bruce Banner ve tabii ki Thor.  Marvel'in pek çok başka kahramanı da yapımda mevcut tabii ki ama belli başlılarına değinmek istedim.

Endgame, Avenger'in ikiye bölünen finalinin ikinci filmi. Yani aslında ilk filmde olan bazı olaylar ile çok bağlantılı. Bütün kahramanlarımız bir olup yine de Thanos'u yenememiş, o da doğa üstü güçleri ile bütün evrende yaşayan canlıların yarısını yok etmişti. Kendince bir felsefesi var tabii. Yok olanların içinde kahramanlarımız da vardı, kahramanlarımızın aileleri de. Dr Strange (bana Person of Interest'in final sezonunda makinanın bütün olasılıkların simulasyonlarına bakmasını anımsattı) bütün seçenekleri değerlendirdi ama yine de Thanos başarılı oldu.

Endgame'in açılışında Clint'i ailesiyle birlikte gayet hoş vakit geçirirken anlaşılması imkansız bir şekilde bütün aile üyelerini kaybeder. Oldukça çarpıcı bir giriş. Ekip sonrasında bir araya gelip bir çözüm arayışına girer ve Thanos'u bulur ancak artık çok geçtir. 

Aradan geçen 5 yıldan sonra filmimiz tam anlamıyla başlar. Benim için en etkileyici yerler Thor'un bira göbeği ve Clint'in hayatta kalan bütün (kendine göre) kötü adamlara karşı açtığı kanlı savaş. Bruce Banner ise, kendini kalıcı olarak Hulk yapmayı başarmış.

Filmin bütün hikayesinin üzerinden geçmek doğru değil. Nihayetinde kahramanlarımız yeniden bir araya gelip, bir fikir ve Stark'ın o fikre dayalı yapacağı bir icat ile aksiyona geçecekler.  Beni etkileyen, yenilgi sonrası Thor'un tamamen kaybeden birine dönüşüp, alkolik bir şişmana dönüşürken, Clint'in bildiği yoldan öfkesini dışa vurması. Tony Stark, Bruce Banner ve efsane Captain America ise çoktan oluruna uymuşlar. Herkes kendi hayatını yaşamaya başlamış ve uyum da sağlamış görünüyor. :) Natasha çaresizce uğraşıyor. Marvel'in süper kahramanları bile baskı ve yenilgi sonrası birbirinden apayrı tepkiler verebiliyor.

Filmin finalini oldukça etkileyici ve başarılı buldum. Sıklıkla tekrarladığım üzere "her tercih bir kaybediştir".

Aksiyondan sonra Captain America'nın son kararı da filme yakışır taddaydı.

Bilim kurgu aksiyon dalında başarılı bir serinin başarılı bir finali olarak çok beğendim. Hem görseller hem de kurgu ayrı ayrı çok başarılı. Zoraki mutlu son olmaması da ayrıca takdirimi kazandı. 10 tam puan veriyorum.

Zaman yolculukları sırasında Tony Stark'ın yaşadığı karşılaşma ve dialoglar etkileyici, ancak filmi izlememiş olanların tadını kaçırmamak için daha fazla detay vermek istemedim.

Hulk, Bruce Banner, ile Dr Strange'in ustası "The Ancient One" arasındaki sahneyi çok beğendim. İzlemek isteyenlere:



Daha önceden yorumumu paylaştığım diğer Marvel filmi için bağlantı:



Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

No comments:

Post a Comment