Sunday, May 15, 2016

Dragon Blade - Ejder Kılıcı (2015)

2000 yıl önce Çin'de kurulan bir şehrin hikayesidir Dragon Blade, Ejder Kılıcı. Romalılar (İtalyanlar) kurmuş bu şehri. Tarihi İpek Yolu üzerindeki bu şehrin hikayesi, en yüksek bütçeli Çin filmi olarak izleyicilere sunulmuş.

Yüksek bütçeli bir yapım olmasına rağmen Alman BMW sponsorluğu filmin en başında gözümüze ilişiyor. Şehrin yıkıntıları bulunduktan sonra, 3 boyutlu holografik simulasyonlar görsellik olarak enteresandı. Güzel görüntü olmasına rağmen, uydu ile 2000 yıl önceki şehir nasıl görselleştirildi anlayamadım. Oradakilerin hayal gücü de bize yeterdi, uydu destekli çalışmalar biraz zorlamaydı bence.

İpek Yolu'nda huzuru muhafaza etmek için küçük bir birlik vardır ve sürtüşmeleri barışçıl yöntemler ile çözmektedir. Bu çözüm çabalarının birinde üstad Jackie Chan kendisi ile savaşmak isteyen kişiye derki "Başarı, kaç kişi olduğuna değil, ne kadar kararlı olduğuna bağlıdır". İpek Yolu'nda huzurun güvencesi olan birliğin lideri aynı zamanda bilge bir kişiliktir. 

Jackie Chan, Huo An, birliği ile birlikte bir komploya kurban gider ve dev bir inşaatta çalıştırılmak üzere mahkum edilir. Burada da barışçıl tavırları ile kendilerini hemen belli ederler. Romalı bir birlik şehri istila için yaklaşır ancak Huo An, istilaya izin vermez. İstilaya izin vermez ama Romalılar'ı da ölüme terk etmez, onlara konukseverce davranır. Önce birbirlerine yardım ederler sonra askeri idmanlar ile başlayıp dostça mücadele ile kaynaşırlar. Burada (benim için) filmin kırılma anı gelir ve şehrin 15 gün içinde tamamlanması emri gelir. Romalılar, engin mühendislik bilgileri ile vinçler kurar, her türlü ileri teknoloji ile inşaatı gerçekten yetiştirirler. İşte 2000 yıl önce kurulan bu şehrin kuruluş hikayesi budur.

Tarihi, hatta masalsı, efsanevi uzak doğu filmlerini çok beğenirim. Bu filmi de bu pozitif ön yargı ile izledim ancak en başarılı filmler kategorisine alamıyorum. Bir barış ve sevgi kelebeği kıvamındaki İpek Yolu muhafız birliği pek gerçekçi gelmedi maalesef. Filmdeki aksiyon ve dövüş sahneleri, beklediğimiz üzere, Jackie Chan tarafından tasarlanmış. Zaten Jackie Chan'li sahneler, gözümüze çok tanıdık geldi. Görsel anlamda sahnelerin detay ve kalitesi zayıf değildi ancak en üst düzeyde olduğunu da söylemek mümkün değil. Adrian Brody ve John Cusack'in filme bariz katkılarını hissedemedim. Kesinlikle izlenmeli diyemiyorum. Uzak doğu filmi seven, Jackie Chan hayranları zaten izleyecektir. Filme 10 üzerinden 7 veriyorum.



Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?




No comments:

Post a Comment