Sunday, April 24, 2016

The Good Dinasour - İyi Bir Dinozor (2015)

Dinozorlar çağında geçen, lirik anlatım kaygısını çok hissettiren filmde babası tarafından (sözde) sert şartlara göre yetiştirilmek istenen bir yavru dinozor önce babasını kaybeder, daha bu şoku atlatmadan evinden çok uzaklara sürüklenir. Filmde yavru dinozorun  geri dönme mecerasını izliyoruz.


Disney-Pixar'dan gelen hayvanlı bir animasyon olduğu için ailece izleyebileceğimiz bir film olduğu yanılgısına kapıldım. (Apple Itunes da komedi ve aile filmi olarak lanse etmiş). Aile filmi olduğunda yaş gözetmeksizin, şiddet ve şiddet sonrası ölüm olmaz diye bekliyorum doğal olarak.


Filmin en başından itibaren sert babanın oğlunu aşırı zorlaması, ve hızlı değişen doğa koşulları çerçevesinde yavru dinozorunu kurtarmak için kendini ikinci plana atarak ölümünü izliyoruz. Aile için pek kolay bir başlangıç değil. Yavru ve filme ismini veren dinozor bir şekilde evine döner ancak, babasını kaybetmesine vesile olan olayları başlatan bebek (insan yavurusu :)) yine ortaya çıkarak bu defa da iyi dinozorumuzun evinden çok uzaklara sürüklenmesine sebep olur. Bir şekilde birbirlerine destek olmaya başlarlar ve bundan sonra daha yumuşak bir akış beklerken, şiddet ve korkulu sahneler maalesef devam eder.


Dinozor ile gezen bebeğin yürümek yerine sürekli emeklemesini de anladık ama, babasının ve ailesinin diğer üyelerinin de kahramanımıza kavuşana kadar 4 ayak üzerinde emeklemesini sonra bir anda evrim geçirerek 2 ayak üzerinde uzaklaşmalarını ben çözemedim.


İyi Bir Dinozor filmi ne aile filmi, ne de komedi filmidir. Olsa olsa dram olabilir, o da tarzı itibarı ile birazcık seyirciyi yanıltıp düşük yaştan yanlış izleyici kitlesini çekiyor. Disney-Pixar'a hiç yakışmayacak bir hata. IMDB üzerinde verilen 6.8'i bile haketmiyor. Benim notum 4. Henüz izlemeyenler varsa çocuklar ile izlemeden önce bir defa daha düşünmeniz uygun olacaktır. Bir de filmin afişine "Inside Out" filminin yapan ekipten diye yazmışlar. Ayıp!




Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

No comments:

Post a Comment