Sunday, February 12, 2017

Jack Reacher 2 (2016)




Korkarım Tom Cruise bir Anthony Hopkins veya Robert De Niro gibi ilerleyen yaşlarında kalitesini artırarak devam ettiren aktörlerden olamayacak. 80'lerde Kokteyl, TopGun gibi filmlerle tanımıştık. Medyanın sevdiği, hep göz önündeki yapımların başrölünü kapan oyunucuydu. Hala oyuncu tabii.


Jack Reacher 2, isminden anlaşılacağı gibi bir devam filmi. Ordudan kendi sebepleri ile ayrılan evsiz, bağlantısız yaşayan bir yalnız kurt. Bir nevi modern Rambo! Burada ikinci filmden bahsediyoruz ama bence ilk film devamına göre ok daha çarpıcı ve akıcıydı.

Ayrıldığı birlikteki kadın subay ile telefon görüşmeleri ile flört eden kahramanımız tam esas kız ile yüz yüze tanışıp yemek yiyecekken, subay hanımın başına gelenler ile karşı karşıya kalır ve mutlaka subayı kurtarması gereklidir artık. Zaten buradan filmin bütün senaryosu ve nasıl biteceğini anlamak son derece kolay. Beklediğimiz gibi süper kahraman Jack iyilerin galip gelmesini sağlar...

Bu kadar süper asker, gerçek vatansever kişiliğin bir kızı olabilmesi ve bu kızın annesini hiç hatırlamamasına rağmen bu olasılığı ciddi ciddi değerlendirmesi de benim için süper şahsiyet imajı ile çatışan bir konuydu.

Yukarıda modern Rambo benzetmesi yapmıştım. Ama bu film aslında Rambo olsa tam olurmuş. Soğuk hissiz bakışlar, susmalar, basit olay örgüsü, vatanseverlik herşeyin üzerindedir falan. Bir süre önce "Oblivion" filmini de izlemeye başlamış ama sonuna kadar sabredememiştim. Bu filmi sonuna kadar izledim ve hiç de beğenmedim.

Ticarilikten birkaç mm öte gidemeyen filme IMDB takipçileri tarafından verilen notun Tom Cruise sevgisinden kaynaklandığını düşünüyor, ve filme 4,5 üzerinden 5 veriyorum.


Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

No comments:

Post a Comment