Saturday, September 21, 2019

Brave - Cesur (2012)

Yine bir Pixar animasyonu. Bu filmi uzunca zamandan beri izlemek istiyordum ancak 8 yaşındaki oğlumu ikna edememiştim. Ne var ki filmi kendisi 3 gün alıp önce izlemiş, bende ilk fırsatta izledim ve oldukça beğendiğimi peşinen söyleyebilirim.

Mutlu aile tablosu krallara yakışan bir cesaret gösterisi takip etti ve sonrasında ana konuya geçtik. Dönemin geleneklerine göre yaşayan soylu ailede kalıbına oturmayan tek kişi, turuncu uzun saçlarıyla daha çok haylaz bir erkek çocuğu gibi davranan Kral Fergus'un kızı Prenses Merida. Merida annesi tarafından kendisine sürekli telkin ve dikte edilen adab-ı muaşereti bir kenara bırakıp olabildiğince özgür, ve başına buyruk olmaktan tarafadır. Elleri ile yemek yer, atıyla gezmeye gider ok atmaktan çok keyif almaktadır. Yaşı ile birlikte aile geleneklerinin üzerinde kurduğu baskıya dayanmayıp alternatif çözüm arayışı ve sonrası filmin ana konusu. 

Filmde benim için en etkili sahnelerden bir tanesi anne ile kızın bir tartışma sonrası birbirlerinin yüzüne söyleyemediklerini dile getirmesi oldu. Hem anne hem kız konuşmasını "beni bir dinlesen" diye tamamladı. Evet, "beni bir dinlesen"! Çoğu kez karşımızdakini "dinlemek" yerine kendi fikrimizin doğruluğunu ispatlamaya çalıştığımız için uzlaşmadan da birbirimizden de uzaklaşıyoruz. Daha da inatçı olduğumuzda, filmde de ifade edildiği gibi, olmaz yollara girip, geri dönüşü bazen çok zor bazen imkansız yollara girebiliyoruz.

Aile içi iletişimi ve bağları çok başarılı görseller ile lirik işleyen filmi, ailece izlenecek filmler kategorisinde kesinlikle tavsiye ederim.

Balık yakalama sahnesine bayıldım.

Filmi beğendim ama 10 tam puan konusunda ikna olmadım. Şimdilik 9 veriyorum ama sonradan fikrimi değiştirip 10 da verebilirim.


Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

  

No comments:

Post a Comment