Monday, October 7, 2019

Ice Age 5: Collision Course - Buz Devri 5: Büyük Çarpışma (2016)

Büyüsünü kaybetmeden devam eden Buz Devri serisinin 5. filmi Büyük Çarpışma. 2016 yılında yayınlanmış olmasına rağmen ben ancak izleyebildim. Her biri ayrı ayrı güzel kurgulanmış yapımların sonuncusunda kahramanlarımız büyük meteor çarpması ile karşı karşıyadır.

İlk Buz Devri filmini izlemeden önce Blue Sky Studios'un hem kurgu hem de görsellik anlamında Pixar'ı bu kadar zorlayacak bir rakip olduğunu hiç bilmezdim. Ancak 5 film boyunca performansları beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı.

Buz Devri filmlerinden herhangi birini izleyen bilir: filmin en başında ve en sonunda meşe palamutunu saklamak isteyen sincapımız vardır. Açılış da kapanış da onunla olur ancak diğer kahramanlarımız ile hiç direk karşılaşmadı (benim hatırladığım kadarıyla). Sincapın bu defaki açılışı görece uzun ve daha bir eğlenceli geldi bana. 

Filmin Türkiye'deki ana kitlesine erişmesindeki önemli etkenlerden birisi de Türkçe seslendirmeler. Haluk Bilginer'in seslendirdiği Diego, Ali Poyrazoğlu'nun seslendirdiği Manny doğal olarak çok daha güçlü şekilde hitap ediyor biz izleyicilere. 

Yine lirik bir kahramanlık destanı içinde, bir babanın büyüyen kızı ile arasındaki ilişkiyi ve müstakbel damat ile arasındaki rekabeti de keyifle izledik. Uçan yırtıcılarla yapılan yumurta mücadelesini de Figaro eşliğinde izlemek çok keyifliydi.

IMDB değerlendirmesinde verilen 5,7'ye hiçbir anlam veremiyorum. Bence film kesinlikle 9. Tam puan yerine 9 veriyor olmamın mazereti artık 5. film olduğu için keyif almama rağmen ilk film kadar şaşırmadan, belli bir çizgide beklentim olmasından. Hem mücadeleyi, hem birlikte olmayı, hem birbirine güvenmeyi bu kadar başarıyla anlatmayı başaran yapımı her yaştan her izleyiciye tavsiye ediyorum. Tabii sadece bu filmi değil serinin ilk 4 filmini de fırsat bulursanız mutlaka izleyin. Hatta sırası ile izlerseniz Diego, Shira nasıl ekibin parçası oldular, ne mücadeleler verdiler bunları da keyifle izlersiniz.


  

Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

No comments:

Post a Comment