Tuesday, June 23, 2020

IP MAN (2008)

Çin Kung Fu üstadı Ip Usta'nın hikayesini ancak izleyebildim. Jacky Chan'in de bazılarında rol aldığı ucuz, komedi unsurları eklenmiş video filmlerinden biraz izlemiş jenerasyonun bir temsilcisi olarak bu filme bugüne kadar mesafeli kalmıştım ancak serinin 4 filmi olduğunu görünce direnmekten vazgeçerek izlemeye karar verdim.

Ip Usta, ailesi ve dostları ile halinden memnun, centilmen ve Kung Fu üstadı olarak yaşantısına devam etmektedir. Tevazu sahibidir. Derken Japon istilası ile zor günler gelir. Huzur ve refah içinde yaşayan IP Usta'nın hayatı çok değişir ama centilmenliğinden ve aile babalığından hiç ödün vermez.

Asker olmasa da, Japon askerleri ile girdiği mücadeleden başarılı çıkar ve Çin'e ilham kaynağı olur.

IMDB'de bu yapımın nasıl olup da 8 puan aldığına anlam veremedim. Ben bu tür hikayeleri seven bir izleyici olarak bile bu puanı fazla buldum. Başlangıçtaki ilk mücadeledeki samimiyet etkileyici, sonrasında kuzeyden gelenlere hadlerini bildirmek görsellik ve Kung Fu açısından izlenmeye değer yerlerdi. Ancak Ip Usta, Kung Fu'ya derinden bağlanmış ve ömrünü adamış birisi olarak, Kung Fu öğretmiyor. Felsefesinden ve barındırdığı derinliklerden bahsediyor ama öğrenciye karşı! Neden?

Japon istilası öncesi çok refah içindeydi, sonra birden çok derin mali sıkıntılara girdi. Bu adam zaten istila öncesi nereden ne kazanıyordu anlamadım.

Yukarıda belirttiğim üzere, özellikle evde geçen 2 mücadeleyi beğendim ancak filmin devamındaki bütünlüğü yakalayamadım ve olay akışına maalesef kendimi kaptıramadım.  Hele hele Jet Li'nin Korkusuz  (https://www.imdb.com/title/tt0446059/) filminden sonra Ip Man maalesef vasat kaldı.

Efsane Bruce Lee'yi de yetiştiren esin kaynağını merak edenler için :
https://tr.wikipedia.org/wiki/Yip_Man


Sizler de düşünceleriniz paylaşır mısınız?


No comments:

Post a Comment