Wednesday, January 13, 2016

Cars 2 - Arabalar 2



Arabalar 2 filmini yeniden oğlumla beraber izledik. İster istemez ilk filmi ile karşılaştırıyorum ve sanki aynı serinin parçaları olamazmış gibi geliyor. 

Birinci film ailece izlemek için ideal bir kompozisyon sunarken  ikinci filmi bu açıdan başarısız buldum. Buradaki yetersizlikten kastım görsellerle ilgili değil elbette. Ancak bu filmdeki hikaye ve işleniş biçimi kesinlikle yetişkinlere göre bir hikaye. Ajanlar otomatik silahlar, ölümler, patlamalar entrikaların ardı arkası gelmiyor. 

Enteresan noktalardan bir tanesi de birinci filmde radyatör kasabasında Şimşek Mcqueen'e hem hayat hem sürüş dersleri veren Doc Hudson yok. Bunun açıklaması da seslendirmeyi yapan Paul Newman 2008 yılında öldü. Yetişkin gözüyle baktığımda gösterilen saygıdan memnun kaldığımı söyleyebilirim fakat bu filmi değerlendirdiğimde bilgeliği ile herkese lider olan karakterin bu şekilde çıkartılmasını anlamlı bulmadım. En azından başka bir karakter yerine gelebilirdi. 

Maalesef bu filme 6 verebiliyorum.

Çocuklarınız ile seyredeceksiniz ajanlara, silahlara, entrikalara hazır olun. Mütemadiyen çocuklar ile ilgili uyarı yapıyorum çünkü filmin başında petrol platformları sahnesinde denize düşen arabanın sonra ne olduğunu benim dört yaşındaki oğlum bana hala soruyor. Ben de kendisine öldü demek istemiyorum şimdiye kadar türlü yanıtlarla geçiştirdim ama bir yerde doğruyu söylemek zorunda kalacağım.

http://www.imdb.com/title/tt1216475/




Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

No comments:

Post a Comment