Thursday, January 28, 2016

How to Train Your Dragon - Ejderhanı Nasıl Eğitirsin

how to train your dragon ile ilgili görsel sonucuİsminden başlayarak farklı bir film kesinlikle, ejderha eğitmek te ne demek oluyor? Onlar evcil mi de biz onları eğitelim?

DreamWorks tarafından hazırlanan Viking hikayesini beğeni ve keyifle izledim. Bizim kuşağımız Vikingleri ve her soruna zekası ile çözüm getiren Viki'yi çok iyi hatırlar.

Viking köyü sık sık ejderha saldırısına uğramaktadır ve bu saldırılarda hem köyleri zarar görmekte hem de yiyecekleri ejderhalar tarafından çalınmaktadır. Bu şartlar altında, kas gücü ve savaşçılık kabiliyetleri ön plana çıkar. Hıçkıdık isimli karakterimiz, çelimsiz vücudu ve sakarlıkları yüzünden özellikle köyün reisi olan babasını biraz düşündürmektedir.

Baba oğul iletişimi ve karşılıklı beklentiler, ejderhalar öyküsü içine güzel yedirilmiş. Bununla da kalmayıp, olayların her zaman bizim gördüğümüz kadarı değil, onun ötesine başka derinlikleri de olabileceği, ejderhaların köye saldırıları üzerinden başarıyla ifade edilmiş.

Hıçkıdık'ın bütün demotive edici unsurlara rağmen vazgeçmemesi, yaraladığı ejderha sayesinde, ejderhaları tanıyıp onlarla nasıl iletişim kurabileceğini öğrenip ustaca uygulaması hoş.

Benim en etkilendiğim sahne, Hıçkıdık'ın kendi hazırladığı protez kanat ile uçarken, notlarını kaybettikten sonra, kendini toplayıp, içgüdülerine güvenerek ve ejderha ile bir takım olarak çok başarılı uçmaya devam etmesiydi. Avatar filminde de binicisi ve ejderha arasında özel bir bağ vardı hatırlayanlar için. Esinlenme olduğunu düşünmüyorum ama , referans olması açısından Avatar 2009 tarihli.

Dört yaşındaki oğlumla ailecek keyifle izledik ve kesinlikle tavsiye ederiz. Sadece, filmin son sahnesindeki protezi açıklamakta ne kadar güçlük çekebilirim diye endişelendim. Benim oğlum bu konuda pek durmadı... Tabii sokakta da protezli biriyle karşılaşabiliriz ama, güzel bir filmdeki kahramanın bu denli ciddi yaralanması minik izleyicilerde nasıl bir etki bırakır çok kestiremiyorum.

Ailece izlemelik bu özel film için notum 9.0

http://www.imdb.com/title/tt0892769/




Siz de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?


No comments:

Post a Comment