Wednesday, January 20, 2016

Ricki and The Flash - Sıradışı Anne

Ricki and The Flash - Sıradışı Anne
Meryl Streep ve Kevin Kline içinde olunca düşünmeden izledim. Ailesini bir yana bırakıp kendi hayallerine koşan bir anne rolü Meryl Streep tarafından başarılı bir şekilde canlandırılıyor ancak hikayeyi beğenmemek ile birlikte neden böyle bir film olsun ki diye de merak etmedim değil.

Senarist Diablo Cody'nin kendi ailesinde yaşadığı bir olay konu edilmiş. Ben bir film izlediğimde yaşamdan bir kesitle doymayıp daha fazlasını bekliyorum, olayların ortaya çıkışı, ve olayların başka olayları tetiklemesi, çevredeki bireylerin bu olaylar çevresinde kendilerini görmelerini ve diğerleri ile etkileşimini görmek istiyorum.

Onca yaşanmışlık (ve yaşanmamışlık) üzerine dağılmış bir ailede herkesin herkesi bu kadar çabuk, bir şarkı içinde kabul etmesi ve yeniden bağrına basması biraz olmamış geldi bana. Çünkü kimse değişmedi. Herkes kabullendi sadece... Bu ne hız? Yıllarca niye beklediniz?

Greg'in Ricki için gitarını düşünmeden satması, bardaki genç delikanlının, düşünmeden, Ricki'ye borç para vermeyi teklif etmesi, Ricki'nin çevresinde ciddi sevgi kazandığının işareti olmalı. Üç öz evladından bir haber yaşayan bir anne var, onların eksikliği veya bir annenin suçluluk duygusu ile ilgili bir belirti yok. Yani Ricki sevgisini sadece ailesinden sakınmış galiba, müzisyen olabilme uğruna. Tabii ki gerçek hayattan alıntı bir hikayeye olur olmaz demek anlamlı değil ama ister istemez bir çerçeveden bakmıyor muyuz? Bunu yapmadan içselleştirebilmek mümkün mü?

Film IMDB üzerinde komedi, dram ve müzikal olarak sınıflandırılmış. Komedi tarafına katılamayacağım. Meryl Streep ve Kevin Kline'in olduğu bir dramda bu kadarcık espri olmaması imkansız ama komik bir film izlediğimi hiç düşünmüyorum. Ayrıca bu ikili 1982'de Sophie'nin Seçimi filmini çekerken Meryl Strepp bu filmdeki kızına hamileymiş. Yani anne kız, anne kızı oynamışlar.

Rick Springfield'in filme katılısını, Amerikan pazarlama tarzının güzel bir uygulaması olarak algıladım ve çok da başarılı buldum. Meryl Streep ve Rick Springfield'in rock grubu var, Kevin Kline Meryl Streep'in eski kocası... Kendi başına bu casting bile filmi satmak için yeterli değil mi?

IMBD ile bu defa hem fikiriz. Benim de filme verdiğim not 6.

 http://www.imdb.com/title/tt3623726


Sizler de düşünceleriniz paylaşır mısınız?


No comments:

Post a Comment