Wednesday, August 24, 2016

Criminal - Suçlu (2016)

Kevin Costner ve Gary Oldman ile bilim kurgu içeren bir aksiyon macera denemesi olarak izledim "Suçlu" filmini. Ailesi ile mutlu bir hayatı olan CIA ajanı operasyon sırasında öldürülür. Ancak beyninde kaldığı düşünülen son bilgiler deneysel bir teknikle kurtarılmaya çalışılır. Yani beyin nakli değil ama, beyindeki bilgilerin başka beyne transferi diyelim (şimdilik kablolu transfer, ilerde kablosuza geçerler).

Yukarıda da belirttiğim üzere başroldeki (ve doğal olarak afişteki) çarpıcı isimlerin cazibesi ile filmi izlemeye koyuldum. Ancak genel kurgu ve akış beklentilerimi karşılamaktan maalesef uzak kaldı. Çekildiği döneme ve bütçesine bakarak Ahmet Mekin'in Kavanozdaki Adam filmini daha başarılı bulduğumu kesinlikle belirtmeliyim. (http://www.sinematurk.com/film/7327-kavanozdaki-adam/)

Kast (casting) veya yönetmenlik midir işin büyüsü ya da her ikisi de çok mu önemlidir tartışma götürü ancak, Gary Oldman'ın Leon'dan sonra doğru düzgün tat veren bir filmini maalesef izleyemedim. En başarılı Batman filmlerindeki sünepe polis müdürü de bu filmdeki kararsız, tutarsız, hızlı ve yanlış kararlar veren amir rolü de başarılı değildi. En azından benim beklentimi karşılamaktan uzaktı. Dr Tommy Lee Jones da ciddi bir fark yaratmadı.

Ticari olmaktan öteye geçemeyen bu filme Kevin Costner ve Gary Oldman hatrına 6 veriyorum. 




Sizler de düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

No comments:

Post a Comment